|
Enguany ha estat el quart any consecutiu que la Muixeranga de València ha acudit a la cita de la "Tabalà" de Santa Llúcia. Per a tots nosaltres s'ha convertit en un cita fixa en el nostre calendari muixeranguer i per als tabaleters i dolçainers que puntualment s'hi apleguen també.
Com sempre la trobada es fa en la porta de l'Ermita de Santa Llúcia, al carrer de l'Hospital de València. Hi sonen les primeres composicions i nosaltres encetem també la nostra actuació al ritme de la Muixeranga tocada pels centenars de músics: enguany hem començat amb una Sénia.
En acabant, la cercavila s'inicia pels carrers de Velluters: la Muixeranga de València obrint pas i seguits pel Penó de la Confraria de Santa Llúcia, els confrares i els músics.
Vam fer un repertori de quatre figures: la Sénia ja esmentada, una Desplegada de quatres, dos Guions per rebre la Confraria a la porta de l'Ermita i una Torreta de Quatre. Fins i tot vam fer un Pilar aixecat per sota.
Aquesta centenària tradició ha reviscolat en els darrers anys, aplegant-s'hi cada vegada més músics. De fet també se n'està fent ressò Canal 9, que aquest és el segon any que hi acudeix.
Ací vos deixem un vídeo sobre la "Tabalà" i la nostra actuació i la cobertura que Canal 9 en féu: |